Elektroniske vandmålere kan spare dig for besvær og ekstraregninger

KLAR Forsyning er i gang med at udskifte sine kunders vandmålere i Køge Kommune til nye elektroniske målere, så de slipper for selv at skulle aflæse den.

KLAR Forsyning har besluttet, at deres kunder i Køge Kommune skal have en ny elektronisk vandmåler. Forsyningsvirksomheden er allerede i gang med arbejdet, og flere har allerede fået en ny vandmåler, der sparer dem for besværet med selv at skulle ind og aflæse den.

Sparer kunderne for unødvendig ekstraregning

Den nye måler gør det samtidig muligt for KLAR Forsyning løbende at lave stikprøver og se kundernes vandforbrug. Det kan være en stor fordel, hvis der går hul på en vandledning eller et vandrør. KLAR Forsyning vil have mulighed for at opdage, hvis der er en unormal høj stigning i vandforbruget hos en kunde og give kunden besked, så skaden kan blive lavet, før vandregningen løber løbsk.

’Vi kan ikke garantere, at vi kan fange det hver gang, at der springer et vandrør, for vi har ikke ressourcer til at holde øje med alle vores kunders vandforbrug hele tiden, men vi kan gå ind og lave stikprøver, og det har allerede i flere tilfælde kunne spare vores kunder for en kæmpe ekstra vandregning, fordi vi kunne se, at der var en høj stigning i deres forbrug‘, fortæller René Pedersen, der arbejder i KLAR Forsyning og er med ude og installere de nye målere.

Satser på at være færdig i løbet af de næste to år

KLAR Forsyning regner med, at samtlige kunder vil have fået en ny vandmåler i løbet af de næste to år.

’Vores mål er at være færdige i løbet af to år, men det kommer også an på, hvor flinke folk er til at være hjemme på det tidspunkt, vi har aftalt, for vi kan ikke skifte deres måler, hvis de ikke er hjemme. Det er vigtigt, at kunderne har tjekket om deres afspærringsventiler virker på begge sider, før vi kommer, for hvis de ikke virker, kan vi heller ikke komme til at skifte måleren’, fortæller René Pedersen, der forklarer, at KLAR Forsyning kun har ansvaret for selve måleren, mens kunderne har ansvaret for, at ventiler og vandinstallationen virker.

På klarforsyning.dk kan du via en selvbetjeningsordning ændre din tid til udskiftning af vandmåler, hvis den tid, du har fået, ikke passer dig.