Forbrugerrepræsentanterne til Solrød Spildevand er fundet

Fra 29. november til 5. december 2021 har KLAR Forsyning i år afholdt forbrugervalg 2021 på vegne af Solrød Spildevand A/S. Forbrugervalget 2021 er nu afsluttet i Solrød, og de to forbrugerrepræsentanter, som indtræder i bestyrelsen i Solrød Spildevand A/S fra 1. januar 2022, er fundet.

Alle, der har interesse i at få indflydelse i spildevandselskabet, har fra den 1. september til 22. oktober 2021 kunne stille op som kandidat til forbrugervalg 2021. Her valgte tre kandidater at stille op til bestyrelsen i Solrød Spildevand A/S.

Fra den 29. november til 5. december 2021 har der derfor været afholdt forbrugervalg i Solrød. Her har borgere, virksomheder og lejere i Solrød Kommune kunne sætte deres kryds ved én kandidat.

Afstemningen er nu slut, og stemmerne er opgjort. De nye forbrugerrepræsentanter er Mette Oht Klitgaard og Michael P. Duncan-Bendix.

Mette Oht Klitgaard er allerede i dag en del af bestyrelsen i Solrød Spildevand A/S, mens Michael P. Duncan-Bendix indtræder i bestyrelsen som forbrugerrepræsentant for første gang. Naima Simring er valgt ind som suppleant.

Indtræder ved årsskiftet

Forbrugerrepræsentanterne indtræder i bestyrelsen i Solrød Spildevand A/S fra 1. januar 2022 på lige vilkår med de øvrige bestyrelsesmedlemmer.

”Bestyrelsen for Solrød Spildevand A/S har ansvaret for at udstikke den fremtidige retning for selskabet - og den retning kan de forbrugervalgte bestyrelsesmedlemmer være med til at præge. Jeg ser frem til samarbejdet med de forbrugervalgte om selskabets udvikling”, siger adm. direktør i KLAR Forsyning, Line Hollesen.

Du kan se en præsentation af de valgte kandidater på klarforsyning.dk/forbrugervalg2021.

Stemmelighed mellem nummer to og tre

Der blev i alt afgivet 92 stemmer. Her fik Mette Oht Klitgaard 54 stemmer, mens Michael P. Duncan-Bendix og Naima Simring begge fik 19 stemmer hver.

Grundet stemmelighed mellem valgets nummer 2 og nummer 3 foretog Dataminds, som forestod valget for KLAR Forsyning gennem stemonline.dk, en simpel tilfældig lodtrækning. Her blev Michael P. Duncan-Bendix trukket ud.

Derfor er Michael P. Duncan-Bendix valgt ind som ny forbrugerrepræsentant, mens Naima Simring er valgt som suppleant.

Pressemeddelelse udsendt 14/12-21

Kloaksystemet er presset efter flere dages regn

Vi modtager i øjeblikket mange henvendelser om vand på terræn, f.eks. i haver, grønne områder og villaveje.

Det er vigtigt, at du kun ringer til os, hvis du oplever, at der løber vand op eller ud af kloakker og brønde.

Vi takker for din forståelse.